Besök och te i solen

(null)

Idag fick jag besök och en vacker och väldoftande ros av finaste tant P. Skönt att bara sitta ner och surra en stund om allt från kvaliten på dagens utbildningar, begreppsförvirringar, växtlighet och insyningsskydd. Jag tog mig dessutom ut i solen med tekoppen, skönt när tant P kunde bära den ner för trappen åt mig. Tack 💗
Funderade en del kring min "bucketlist" idag också. Fick frågan igår om vad som finns kvar på den som jag vill prioritera. När jag fick veta att jag var sjuk började jag på en bucketlist. Ni vet en sån lista där man skriver upp allt man vill hinna göra eller se innan man trillar av pinn. Det var jättelätt till en början. Besegra cancern stod så klart högst upp men sen blev det lite random ordning. Bli mormor/farmor, se Paris och London, åka Vasaloppet, ha en stor bröllopsfest för alla nära och kära. Ja, listan var lätt att fylla. Men allt eftersom jag blivit sämre har listan reviderats och det skulle kunna vara så att den nu är reviderad för sista gången. 
Att få se Venedig, äga en Challenger eller hoppa fallskärm känns liksom inte det minsta viktigt längre. Det jag vill göra och ägna min tid till är att umgås och ha kul med människor runt omkring mig. Och att äta god mat. Jag är så glad att jag fortfarande har aptiten kvar. Jag har alltid älskat att laga god mat och önskar att jag hade mera ork att göra det nu med. Nu behöver jag hjälp i köket... det är lite jobbigt att hälla av pastavattnet och ta ut gratängformar ur ugnen. 
Så att ha kul, att laga och äta god mat tillsammans med människor jag tycker om och självklart att besegra cancern är det som står kvar på min lista.
(Tant P - jag gillar sushi! 🤪)
Hummer har jag förresten aldrig ätit så om det finns nån därute som tycker att ni lagar värdens grymmaste hummer - kom hit och laga det med mig!

Kommentera här: