Allt jag önskar mig


Den här bilden (eller liknande) dyker titt som tätt upp i mitt flöde på sociala medier. Jag är en av de 97% som inte delar vidare. Vill jag då inte hedra alla de som dött av cancer eller kämpar mot den??? Jo, det klart jag vill det, men anser att det finns betydligt bättre sätt än att dela en bild.
Dessutom har jag lite invändningar mot texten... (förutom att grammatiken inte är den bästa 😉)
"En person som har cancer vill bara ha EN sak... att bekämpa sin cancer och fortsätta leva" 
Visst om jag bara får EN önskan så självklart skulle jag lägga den på att bli frisk och fortsätta leva. Men det gäller väl alla som är svårt sjuka!? Och vanligtvis brukar man väl få tre önskningar??? 
Sen tycker jag det är lite orättvist, för alla ni andra verkar ju få ha hur många önskningar ni vill! Jag vill också ha en ny mobil för skärmen är sprucken på den jag har. Och jag vill ha en ny bil för den jag har börjar bli lite gammal. Och jag vill ha nya kläder, ny iPad för skärmen har spruckit även på den. Jag vill ha nya skåpluckor i köket, TV i sovrummet, en Pannkakslagg i gjutjärn, ny service i stengods, en riktigt bra digital systemkamera, en ny tekanna i glas och en massa massa andra saker. Varför skulle inte jag önska mig alla de sakerna, förutom min självklara önskan om att få fortsätta leva????

Kommentarer:

1 Anonym:

Så rätt så rätt, önska gör man ju hela livet. Önskningar tar aldrig slut 💖

Kommentera här: