2019-07-09 Morgonstund

När man är så trött efter att ha haft semester att man somnar redan klockan 18 i en fotölj i uterummet, trots att föräldrarna gör sitt bästa för att hålla en vaken, då är det inte konstigt om man vaknar och tycker det är morgon redan vid halv fem. Tur då att man har en mamma som inte heller har någon som helst dygnsrytm. Vi tar på "tomtepamisbyxor" sockar med jordgubbar på och en rosa, mjuk och mysig tröja och så gör vi lite smörgåsar och går ut och har morgonmys i uterummet. Vad kan väl vara bättre än att fika lite, titta på Bolibompa på plattan och mysa under en filt medan man väntar på att resten av familjen ska vakna. 

 Det är såna här mornar som jag idag har vett om att verkligen uppskatta, men som jag vet att jag för bara 2 år sen skulle tyckt vara jobbiga. Jag prioriterar så annorlunda idag, jag värdesätter alla små vardagshändelser så mycket mera, det viktigaste i livet är att skapa dessa positiva små stunder med sina kära och nära, det är de som är lycka. Livet är så kort, och allt kan ändras så snabbt. Tänk på det kära vänner ❤ Lägg tid på att göra det ni tycker om tillsammans med dem ni älskar, och njut av varje litet ögonblick! ❤❤❤

Kommentera här: