Dimma

Idag är det grått, iallafall utanför fönstret. Det är dimma, sådär så det inte riktigt går att fota och göra rättvisa med en bild. Men jag har det bra här inne i uterummet 😃 Jag har börjat vänja mig vid att kliva upp några timmar innan resten av familjen vaknar och jag njuter av lugnet, tystnaden och stillheten. Det är bara jag och skatorna som är vakna just nu.
Dimma
Idag väntar läkarbesök. Jag var och tog nya prover igår så nu får vi se vad dessa säger. Börjar bli lite van vid att det inte alls speglar hur jag mår så det är lite spännande. Förra veckan fick jag börja äta antibiotika igen och ska göra det kontinuerligt ett tag för att hjälpa min stackars kropp. Och visst tycker jag att det är skillnad. Mitt "allmäntillstånd" känns mycket bättre. Men jag är trött, behöver en stunds sömn under dagen för att orka med ordentligt. Och så har jag ont, inte sådär så jag ligger och vrider mig i plågor och skriker ut min smärta. Mera en grundvärk som moler och finns där i bakgrunden. Som jag nästan inte märker av själv, jag kan "skärpa till mig" och "hålla skenet uppe" om det kommer någon och hälsar på eller om vi åker iväg nånstans. Tycker jag iallafall, mina närmaste håller nog inte riktigt med, de ser det på mig ändå och märker det nog på mitt humör. Det brukar vara dem som "ber mig" ta lite extra smärtlindring...

Vi har haft en underbar och intensiv period nu med mycket besök. Dessutom är det ju semestertider och maken och lilla a är hemma på heltid. Största grabben jobbar och sliter (är så glad och stolt över honom)  men de andra två har jag fått ha härhemma ❤ Jag älskar det!!! Jag inser att jag nog är rätt social och behöver få lite stimulans, i lagoma portioner. Men jag njuter av och behöver även min egentid för att orka.
Så mycket jag tänkt göra igår och det blev inget av det hela. Blev bänkad i en vilstol ute under altanen och där låg jag och såg maken rensa ogräs och lilla a gunga. Tog mig inte därifrån, somnade till sist en stund. Riktigt skönt var det att ligga där när solen värmde men även lite senare när åskskurarna kom och skänkte svalka. 
Min utsikt från vilstolen, regnet syns dock inte...

Hoppas på bättre ork idag 😊❤



Kommentarer:

1 Katarina :

Jag hoppas dina provsvar är snälla mot dig idag och att den värk du har beslutar sig för att dra nån annanstans. Kram! 💕🤗

Kommentera här: