Skolavslutning

Idag var det skolavslutning för mina två stora killar. Jag är så otroligt stolt över mina killar (ja, över alla mina barn men idag lite mera över de två största). Mammahjärtat svämmar nästan över när jag ser vilka underbara mäniskor de blivit. Jag vet i mitt hjärta att de kommer fortsätta utvecklas till de bästa människor de kan bli. Det finns så många trygga och underbara vuxna förebilder runt dem som kommer att hjälpa dem med det. Jag, så länge jag kan, naturligtvis. Men också övrig familj, med eller utan blodsband, släkt, vänner och inte minst lärare. 
H gick ut åk 7 och O gick ut åk 9 och lämnade alltså grundskolan. Bara en sommar och sedan blir det gymnasiet för min stora kille. Tänk att tiden gått så fort! Och tänk att jag varje år tänker samma tanke. Borde man inte inse nån gång att tiden inte går utan springer och att det är bäst att bara hålla i sig och följa med? Och att man bara måste se till att försöka fylla tiden med så mycket skoj man bara hinner innan den sprungit förbi.
Men åter till avslutningen. Jag älskar skolavslutningar, de är så stämningsfulla, så fyllda av en massa förväntningar och förhoppningar. Man ser tillbaka på allt roligt som varit under läsåret och ser fram mot ett härligt sommarlov. Ett avslut men samtidigt en början på nåt nytt. 
Jag vet att alla inte känner så och att det finns många barn där ute som tycker det är jättejobbigt att få sommarlov. Dem tänker jag också lite extra på och önskar som alltid att jag kunnat göra mera för dem ❤ 
Jag måste dock erkänna att avslutningen på senare tid varit en betydligt mer avslappnad tillställning när min enda roll och uppgift är att vara förälder!
Jag är så otroligt glad att morgonen började bra och att jag tog chansen att resten av dagen också skulle bli en bra dag. Jag orkade riktigt bra även om jag däckade och sov några timmar när jag kommit hem och fått i mig middag. En helt underbar dag blev det!!!!


Kommentera här: